środa, 5 września 2012

Ciasto "Rafaello"

Pyszne, lekkie i bardzo proste w wykonaniu ciasto z kokosowym i lekko alkoholowym kremem. 
Nie wymaga pieczenia, jednak należy je pozostawić na kilka godzin a najlepiej na całą noc w lodówce.
Jest to dość popularny przepis, który można znaleźć na wielu blogach kulinarnych. 
Ja proponuję wersję na herbatnikach z budyniowym kremem wg przepisu mojej mamy.

Składniki:
2,5 szklanki mleka
3 żółtka
2 łyżki mąki pszennej
3 łyżki mąki ziemniaczanej
16 g cukru waniliowego
1 szklanka cukru
30 dag masła
25 dag wiórków kokosowych
4 łyżki spirytusu
ok 400 g herbatników

wierzch ciasta : 200 g wiórków kokosowych + 4 łyżki masła+  4 łyżki cukru lub 100 g białej czekolady + łyżka masła

1 szklankę mleka zmiksować z żółtkami, cukrem, wanilią, mąką ziemniaczaną i pszenną. Pozostałe mleko zagotować. Dodać zmiksowaną masę i energicznie mieszając gotować jeszcze 2 min ( aż masa będzie jednolita). Przełożyć do innego naczynia i studzić mieszając co kilka minut ( można przykryć folią spożywczą, dociskając ją do powierzchni). Gdy masa ostygnie, zmiksować masło dodając po łyżce masy, pod koniec dodać wiórki kokosowe i spirytus. Przekładać masą herbatniki  tworząc kilka warstw ( forma o wymiarach 25x40), na ostatniej pozostawić masę budyniową i przykryć ją  uprażonym kokosem ( wiórki kokosowe, masło i cukier uprażyć chwilę na patelni aż się lekko zarumieni) lub roztopioną białą czekoladą.
Przechowywać w lodówce ( najlepiej przed podaniem pozostawić całą noc w lodówce). Smacznego:)

23 komentarze:

  1. no własnie robiłam na krakersach i zupełnie mi to połączenie nie smakowało. Krem jest przepyszny i następnym razem spróbuję na herbatnikach własnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również znalazłam wiele przepisów właśnie z krakersami, ale moim zdaniem herbatniki pasują tu dużo bardziej :) Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Ja również wolę na herbatnikach, a rafaello najlepsze jest dla mnie na drugi, trzeci dzień, jak się dobrze "przegryzie". :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie tak długo się nie uchowało :) Ale rzeczywiście trochę musi poleżeć. Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Pycha, uwielbiam czekoladki wiec pewnie i ciasto by mi smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto nie smakuje dokładnie jak czekoladki, w moim przepisie nie ma np. migdałów, ale jest równie dobre :) Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Kasiu to pyszne ciasto muszę zrobić ... na dniach. Wiórki kokosowe mam, reszta się znajdzie,gorzej ze spirytusem. W związku z tym mam pytanie: czy koniecznie musi być spirytus, czy można go czymś zastąpić?

    Serdecznie pozdrawiam.

    PS.
    Kasiu próbowałam rano dać ten komentarzyk, ale nijak nie mogłam. Ciągle mi wyświetlało, że błędnie wpisałam kod. Strasznie mnie te kody wkurzają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dodać wódkę albo po prostu zrobić wersję bezalkoholową :) Jeśli chodzi o komentarze, to mam nadzieję, że już będzie bez kodów i nie będzie z tym problemów :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    2. Kasiu dziękuję za podpowiedź, dobrze,że już będzie bez tych ch... kodów:)
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Bardzo smakowite to Twoje rafaello:-). Mniam, mniam! :-)
    A w kwestii kodów, muszę się zgodzić że wkurzają przepotwornie. Wiele razy zrezygnowałam z dodania komentarza własnie z ich powodu, bo kiedy wpisuję kod po raz piąty NIE BĘDĄC AUTOMATEM i okazuje się, że jest niepoprawny to z wściekłości aż mnie trzęsie..... To tak dygresja, bo jeśkli chodzi o sedno czyli ciacho to jest SUPER. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiedziałam, że te kody u mnie tak źle działają, dzięki za zwrócenie uwagi i już poprawiłam, teraz powinno być bez weryfikacji obrazkowej :) A ciasto polecam i Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. uwielbiam kokosowy smak, ale w moim otoczeniu mało kto lubi kokos, więc nie mogę piec tego typu słodkości bo grozi to jednym: zjem całe sama ;)

    p.s. wyrzuć błagam weryfikację słowną komentarzy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem trzeba i sobie kulinarnie dogodzić, a taka blacha to nie taka duża jest :))))
      A kody zostały wyrzucone mam nadzieję :) Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. własnie zrobiłam, przepyszne, ale nie daje kokosu do kremu, bo zamula, tylko na sama goóre...extra

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie teraz robimy te ciasto z mamą ;D
    Myśle, że będzie pyszne <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja tylko chcialam dodac że ciasto dobre ale jesli ktos nie lubi zbyt slodkiego radze zmniejszyc pircje cukru dalam szklanke wedlug przepisu i zdecydowanie za slodkie zwlaszcza ze na górę dalam biala czekoladę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny przepis, dziękuję bardzo ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. jakim cudem 400g herbatnikow ( czyli 4 paczki pa100g) starczyły wam na tyle warstw??? mi 200g wyłozyło zaledwie dno blachy o wymiarach jak w przepisie :///

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może moje herbatniki były cieńsze a szersze i dłuższe. Nie pamiętam już jakiej firmy kupiłam, a kupowałam zapewne w Stokrotce. Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Bardzo lubię tego typu ciasta, dzięki za świetny przepis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także lubię kokosowe ciasta i jeszcze bez pieczenia :) Pozdrawiam:)

      Usuń