poniedziałek, 5 listopada 2012

Placki śniadaniowe Nigelli


Placki śniadaniowe według Nigelli czyli słodki początek dnia:)
Raz na jakiś czas budzę się troszkę wcześniej, by przygotować takie śniadanko "na słodko". Najbardziej lubię placki z miodem lub syropem klonowym, jednak możliwości jest wiele: z śmietankowym serkiem, z owocami, z bitą śmietaną, z sosem czekoladowym, z powidłami, a nawet same:) I do tego duży kubek kawy z mlekiem :) Polecam :)

Składniki ( ok 11 placków):
225 g mąki pszennej
300 ml mleka
30 g stopionego masła
2 jajka
szczypta soli
łyżeczka cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
ew. kilka kropli esencji waniliowej

Wszystkie składniki najlepiej wymieszać mikserem i odstawić na ok 20 min. Smażyć na małej patelni, na niewielkiej ilości masła, z obu stron. Podawać jeszcze ciepłe z ulubionymi dodatkami:) Smacznego:)

26 komentarzy:

  1. Wyglądają wspaniale, koniecznie też muszę zrobić takie (przyznam się ,że jeszcze ich nie robiłam)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, ja już sprawdziłam ten przepis i placuszki wychodzą bardzo smaczne:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Mniam, ale puszyste. Ilość jak dla całej rodziny. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ilość jak dla mojego chłopaka tylko na rozgrzewkę ;p eh uwielbiam takie placuszki, tylko zawsze wystoję się przy patelni, gdyż muszę robić je od razu z podwójnej porcji ciasta.. ;p ale twoje Kasiu są idealne, ładny złocisty kolorek i równy kształt, czego ja niestety nie umiem uzyskać. Pozdrawiam ;)

      Usuń
    2. Placuszki puszyste i bardzo smaczne, kształt zawdzięczają małej patelence :) takiej jak do omletów czy blinów, najlepiej mieć przynajmniej dwie takie patelnie, by szybciej poszło :) A co do ilości to rzeczywiście na dwie osoby troszkę za dużo, bo są bardzo syte :) ale zawsze można odłożyć sobie na później :) Pozdrawiam:)

      Usuń
    3. Pyszne i rzeczywisie puszyste i bardzo syte

      Usuń
  3. jaki piękny, równiutki stosik! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinnam jeszcze tak syropem klonowym polać :P Ale ja wolę placuszki z serkiem :) Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. NO wlasnie , takie śniadanie to idealny pocztaek dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto jeszcze jakieś owoce dodać, by witamin było więcej :) Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. ten przepis idealnie pasuje do mojego konkursu śniadaniowego. szczegóły na http://nietylkopasta.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Jejku jaka głodna się zrobiłam, a gdzie tu jeszcze do śniadania ...
    Wspaniale i zachęcająco wyglądają, więc muszę je kiedyś zrobić. Dziękuję Kasiu.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny pomysł na taką odmianę dla kanapek czy jajecznicy:) A że jestem łakomczuchem to słodkie śniadanie jak najbardziej :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. To są przecież pancakesy :/

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają bardzo smacznie musze spróbować je dziś zrobić mam nadzieję, że mi wyjdą pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. przeciez , to jest przepis na zwykle nalesniki , jedyna roznica : sa grubsze od normalnych nalesnikow

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I możliwe, że o to autorce chodzi. Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Wydaje mi się,że jest bardzo dużo proszku, jak na taką ilość mąki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja kuzynka w USA te placuszki robiła w dużej ilości.Na drugi dzień Kladła na talerzu placuszek na niego wiórek masła przykrywała następnym i znów masełko aż do końca.Naostatni kładła ręczik papierowy i na min do mikrofali.Potem syrop klonowy na każdy cieplutki placuszek.Pycha

    OdpowiedzUsuń
  12. 47 year-old Assistant Manager Rheta Kinzel, hailing from Brentwood Bay enjoys watching movies like Blue Smoke and Knitting. Took a trip to Uvs Nuur Basin and drives a Sonata. Kliknij ten link

    OdpowiedzUsuń
  13. Też polecam, szybko i smacznie

    OdpowiedzUsuń
  14. Ładnie wyglądają i smacznie muszę je zrobić

    OdpowiedzUsuń
  15. Kurcze narobiliście mi ochoty a tu nawet zwykle Pankakes mi nie wyszły 😡 nigdy więcej z tego przepisu

    OdpowiedzUsuń