czwartek, 21 czerwca 2012

Toska - waniliowe ciasto z migdałową polewą

Zdecydowanie zbyt wysoka temperatura w mojej kuchni skutecznie mnie odciąga od wszelkich kulinarnych eksperymentów, a apetyt mam jedynie na zimną wodę.
Jednak wczorajsza mała rodzinna uroczystość skłoniła mnie do przygotowania czegoś słodkiego - deser jest przecież najważniejszy :)
Zdecydowałam się na szybkie w wykonaniu ciasto Toska z "Encyklopedii wypieków i pieczenia". Ucierane waniliowe ciasto z polewą migdałową, która tworzy lekko chrupiący wierzch. Można podać je z lodami lub bitą śmietaną i owocami. Polecam:)

Składniki:
100 g masła
3 jajka
200 ml cukru - tak miary są podane w ml, dla ułatwienia szklanka ma 250 ml
2 łyżki cukru waniliowego lub łyżeczka esencji waniliowej
250 ml mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia

100 g płatków migdałowych
75 g masła
75 ml cukru
1 łyżka mleka
1 łyżka mąki pszennej

Masło rozpuścić i wystudzić. Jajka utrzeć z cukrem i wanilią, dodać masło, mąkę i proszek do pieczenia. Wylać ciasto do tortownicy ( o średnicy 24 cm, wyłożonej papierem). Piec w 175 stopniach ok 20 min. W tym czasie połączyć składniki polewy i rozpuścić ( nie doprowadzić do wrzenia). Polać ciasto polewą i ponownie piec ok 20 min, aż się zezłoci. Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz