środa, 25 lipca 2012

Moja ulubiona sałatka z kurczakiem i oliwa z Istrii oraz regionalne smakołyki


Czarne oliwki i pyszna oliwa - zdominowały niemal całkowicie mój wakacyjny jadłospis. Jadłam je codziennie, nie zauważając innych przysmaków z Istrii. Po powrocie do własnej kuchni postanowiłam przygotować swoją ulubioną sałatkę i doprawić ją właśnie przywiezioną oliwą, która szczęśliwie przetrwała podróż w walizce :)
Oliwa z oliwek czy z dyni to takie dodatki, które potrafią moim zdaniem niemal całkowicie zdominować smak potrawy. Podobnie jest z octem balsamicznym i pewnie jeszcze z wieloma innymi składnikami. Być może powyższe stwierdzenie wyda się Wam banalne, ale mi zajęło trochę czasu by to zrozumieć. Nigdy już nie sięgnę po oliwę z promocji w dużych marketach, gdyż zazwyczaj wiąże się to z kulinarnym rozczarowaniem i zalegającymi butelkami gorzkiej oliwy, nadającej się tylko na maseczkę na włosy :)
A może to czysty przypadek, miałam po prostu zakupowego pecha... :) 
Wracając do sałatki jest to przepis bez przepisu, łączę swoje ulubione składniki i doprawiam do smaku. Idealny lekki posiłek. Polecam :)

Składniki:
kapusta pekińska ( mała)
2 pomidory
1 czerwona cebula
słoiczek czarnych oliwek ( ilość według uznania)
ser feta ( ilość według uznania)
pierś kurczaka
łyżka przyprawy do kurczaka np gyros lub moja mieszanka :  1/4 łyżeczki chilli+1/3 łyżeczki czosnku+ 1/3 łyżeczki imbiru + szczypta suszonego tymianku
oliwa z oliwek

Kroimy kapustę i delikatnie solimy. Następnie kroimy kurczaka w kostkę, posypujemy przyprawami i smażymy na niewielkiej ilości oleju. Kroimy cebulkę i pomidory. Składniki łączymy, mieszamy i polewamy oliwą z oliwek. Ilość oliwek i fety według uznania. Smacznego:)


Największe zaskoczenie - Chorwackie słodkie przysmaki to pączki i chrust :) znane jako fritula ( małe drożdżowe pączki z rodzynkami) i krostula ( podobne do naszego drożdżowego chrustu )


2 komentarze:

  1. alez ta sałatka wygląda apetycznie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię takie sałatki. W sam raz na lekki obiad czy kolację. Do tego dobre pieczywko :) Pozdrawiam:)

      Usuń