piątek, 22 marca 2013

Mój klasyczny mazurek :)

Święta już lada moment. Postanowiłam podzielić się już z Wami przepisem na klasyczny mazurek.
W dzieciństwie uwielbiałam robić mazurki, mama piekła mi ciasto, a ja je dekorowałam bakaliami, marcepanem, lukrem, czekoladą, kolorowymi spożywczymi pisakami czy cukrowymi ozdobami. Tworzyłam pisanki, baranki, kurczaczki i oczywiście napis "Alleluja" :) Dziś jednak dużo bardziej doceniam mazurki ze smaczną dekoracją rozłożoną w taki sposób, by każdy kawałeczek smakował równie dobrze :) Jednak podstawa przepisu pozostaje niezmienna.
Nie mam niestety dla Was zdjęcia, ponieważ mazurki będę piekła dopiero za tydzień.

Składniki:
3 szklanki mąki pszennej
0,5 szklanki cukru
16 g cukru waniliowego
5 żółtek
250 g margaryny/masła
 łyżeczka proszku do pieczenia
 1 słoik powideł śliwkowych
polewa czekoladowa lub ok 150 g czekolady rozpuszczonej z łyżką masła
bakalie

 Mąkę przesiewamy na stolnicę, dodajemy zimne masło lub margarynę i siekamy nożem. Następnie dodajemy żółtka, cukier i cukier waniliowy oraz proszek do pieczenia. Szybko zagniatamy kruche ciasto. Owijamy je folią spożywczą i wkładamy do lodówki na min 20 min. Następnie ciasto wałkujemy i wykładamy nim prostokątną blaszkę tworząc niewielki brzeg, nakłuwamy ciasto widelcem w kilku miejscach. Pieczemy ciasto na złoty kolor ok 25 min w 175 stopniach ( zależy od piekarnika).
Gdy spód wystygnie smarujemy go powidłami a następnie polewą czekoladową i dekorujemy bakaliami np. w poprzeczne pasy posypujemy rodzynki, płatki migdałowe, posiekane orzechy włoskie, posiekane suszone morele, żurawinę itp. Smacznego:)

2 komentarze:

  1. to czekam na zdjęcia; ja chyba też zrobię w tym roku swój pierwszy mazurek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja będę wypiekać i dekorować w piątek, jak znajdę czas to zamieszczę jeszcze przed Wielkanocą jakieś zdjęcia. Pozdrawiam:)

      Usuń