piątek, 18 października 2013

Muffinki a'la Anna Olson

Jakiś czas temu oglądałam program Anny Olson "Na słodko" i jak zwykle rozbudziło to mój apetyt na słodkości. Gospodyni programu przygotowywała wypieki z wanilią m.in. waniliowe muffinki z dżemem, które nazwała pieczonymi pączkami. Uwielbiam pączki jeść, a niekoniecznie je smażyć, więc przepis odnotowałam i już wczoraj wypróbowałam.
Ciasto godne polecenia, może stanowić bazę do wszelkich muffinkowych wypieków.
 Nadzienie możemy dobrać do własnych upodobań. Ja zrobiłam z truskawkowym dżemem. 
Polecam:)


Składniki:
1 i pół szklanki mleka
2 jajka
2/3 szklanki oleju roślinnego ( troszkę więcej niż pół szklanki)
1 laska wanilii - opcjonalnie

1 i pół szklanki cukru
3 i pół szklanki mąki pszennej
1 łyżka proszku do pieczenia
1 łyżeczka startej gałki muszkatołowej
1 łyżeczka soli
pół łyżeczki cynamonu
 
dżem
ok 100 g rozpuszczonego masła
pół szklanki cukru
pół łyżeczki cynamonu

W dużej misce wymieszać wszystkie suche składniki. W drugim naczyniu lekko ubić jajka, dodać olej i mleko ( mocno waniliowy smak uzyskamy podgrzewając mleko z ziarenkami i przekrojoną laską wanilii, którą następnie usuwamy i schładzamy mleko). Do suchych składników wlewamy mokre i mieszamy kilkoma ruchami łyżki, tak by ciasto nie było zbyt gładkie. Następnie wypełniamy formy na muffinki : łyżka ciasta, łyżeczka dżemu i łyżka ciasta na wierzch. Pieczemy na złoty kolor ( u mnie 20 min w 150 stopniach, ale mój piekarnik piecze jak szalony ostatnio). 
Wystudzone muffinki smarujemy rozpuszczonym masłem i obtaczamy wierzch w cukrze z cynamonem. Smacznego:)

3 komentarze:

  1. Teraz od kiedy mam nową kuchenkę (stara mi paliła ciasta) koniecznie muszę zająć się wypiekami różnymi.
    I między innymi Twoje przepisy mi posłużą - dzięki. A muffinki wyglądają przepysznie!

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń