środa, 12 lutego 2014

Babeczki z cukierni Magnolia

Jakiś czas temu znalazłam na blogu http://muffinki.blox.pl/html przepis na babeczki z cukierni Magnolia z Nowego Jorku. Zwróciłam na nie uwagę, ponieważ pamiętam scenę z serialu "Sex w wielkim mieście" gdy Carrie Bradshaw zajadała się wielką muffinką z lukrem przed drzwiami tej cukierni. 
Spróbowałam - dla mnie idealne i z pewnością będę je robić jeszcze nieraz :) 
Polecam:) 
Przepis i historię cukierni przytaczam wprost z bloga Babeczki i Muffinki http://muffinki.blox.pl/html


"Magnolia Bakery założona została w 1996 roku przez dwie zafascynowane pieczeniem przyjaciółki, Jennifer Appel i Allysę Torey. Z założenia miała to być niewielka, przytulna cukierenka, do której można wpaść na kawę i ciastko, takie jakie kiedyś piekły amerykańskie babcie. Cukiernia dzięki serialowi stała się jednak na tyle popularna, że dziś, aby kupić oferowane tam wypieki, trzeba ustawić się w długiej kolejce.
Choć oferta cukierni jest dość szeroka, to właśnie babeczki (cupcakes), cieszą się wśród klientów największą popularnością. Ponieważ liczba klientów znacznie przewyższa ilość babeczek, jakie jest wstanie upiec cukiernia, właścicielka Allysa Torey zdecydowała się ograniczyć ich sprzedaż do 12 sztuk na osobę.
W Magnolii babeczki sprzedaje się tylko w dwóch wersjach czekoladowe lub waniliowe z lukrem o smaku czekoladowym oraz waniliowym, dostępnym w różnych kolorach (podobno najbardziej popularne są babeczki z lukrem w kolorze różowym)."
 http://muffinki.blox.pl/html



Składniki:
2 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
115 g miękkiego masła
1 szklanka cukru
2 duże jajka
1/2 szklanki mleka
1/2 łyżeczki wanilii 

Lukier:
115 g masła miękkiego
3-4 szklanki cukru pudru
1/4 szklanki mleka
1 łyżeczka wanilii
barwniki spożywcze


Utrzeć masło mikserem stopniowo dodając cukier, na puszystą masę. Dodawać kolejno jajka. Następnie dodawać wymieszane suche składniki na przemian z mlekiem. Nie ubijać zbyt długo. Papilotki wypełnić do 3/4 wysokości. Piec w 180 stopniach na złoty kolor ( ok 20 min).  Ostudzone babeczki udekorować masłowym lukrem ( masło utrzeć z cukrem, wanilią i mlekiem). Można zabarwić lukier barwnikami spożywczymi. Smacznego:)

2 komentarze:

  1. Bardzo fajny przepis ;). Co prawda, zrobiłam te babeczki bez lukru, do niektórych dodałam dżem malinowy lub powidła śliwkowe. Babeczki się udały, bardzo dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet nie wie pani jak się cieszę z tego postu! jest to przepis, który znalazłam wiele lat temu i wiele razy robiłam babeczki z tego przepisu. Teraz miałam bardzo długą przerwę od pieczenia babeczek i nigdzie w domu nie mam tego przepisu, a blog, z którego wzięła pani ten przepis już nie istnieje i byłam załamana, że już nigdy nie zrobię tych babeczek, a jednak! Dziękuję bardzo! <3

    OdpowiedzUsuń