poniedziałek, 2 czerwca 2014

Sernik z polewą śmietankową

Zamiast tortu urodzinowego był serniczek :)
Bardzo lubię serniki pieczone w kąpieli wodnej, gładkie, kremowe i mocno serowe :) Zrobiłam serniczek nazwany przez Nigelle "londyńskim", troszkę go oswajając. Spód z pokruszonych ciastek, pyszna waniliowa masa serowa i warstwa kwaśnej śmietany z wanilią. Pychota:) 
Z przepisu zostają 3 białka, więc zrobiłam z nich słodziutkie ricciarelli. Ale o tym wkrótce...


Składniki:
300 g ciastek ( użyłam "sasanki")
75 g masła stopionego
600 g sera jednokrotnie zmielonego
150 g cukru
3 duże jajka całe
3 żółtka
1 łyżka wanilii ( użyłam pastę waniliową)
1 i pół łyżki soku z cytryny
warstwa śmietanowa: 400 g śmietany 18%, 2 łyżki cukru, 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego - wymieszać

Ciastka zmiksować w malakserze lub tak jak ja włożyć do woreczka foliowego, przykryć ścierką i stłuc tłuczkiem :) Dodać stopione masło, wymieszać i wyłożyć na dno tortownicy, uklepując łyżką. Schłodzić w lodówce.
Ser zmiksować do uzyskania gładkiej masy, dodać cukier, jajka, żółtka, sok z cytryny i wanilię. Gładką masę wylać na schłodzony spód. Tortownicę owinąć szczelnie folią aluminiową i włożyć do większej blaszki. Nalać gorącej wody do połowy wysokości tortownicy i piec w 180 stopniach ok 1 godzinę. Kiedy wierzch jest ścięty posmarować go masą śmietanową i piec jeszcze ok 20 min. 
Sernik najlepiej chłodzić całą noc w lodówce, wtedy smakuje najlepiej. Smacznego:)

5 komentarzy:

  1. W najbliższym czasie zrobię go, uwielbiam serniki...
    A czy zamiast tych "sasanek" mogą być biszkopty?
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ser to jaki ma być? Rozumiem, że biały ale bez różnicy jak tłusty?

      Usuń
    2. Przepraszam, że tak późno, a więc ser półtłusty moim zdaniem najlepszy, a co do biszkoptów to raczej nie nadają się, bo za bardzo namiękną. Zazwyczaj takie serniki mają w składnikach ciastka pełnoziarniste. Trudno takie znaleźć u nas, dlatego użyłam sezamowych. Zrobiłam kiedyś z takich herbatników i tak sobie to smakowało. Mam nadzieje, że zdarzyłam z odpowiedzią :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń