piątek, 18 maja 2012

Sorbet herbaciany z cytryną

 
Najprostszy i najłatwiejszy sorbet jaki kiedykolwiek robiłam, a jednocześnie pyszny i bardzo orzeźwiający.
W sam raz na upalne dni, które mam nadzieję niedługo nadejdą.
Dużą zaletą takiego deseru jest to, że wszystkie składniki zawsze są pod ręką.
W przeciwieństwie do tradycyjnych sorbetów, nie ma tu zmiksowanych owoców, jedynie herbata z cytryną  :) Można także zredukować cukier lub zastąpić go miodem czy słodzikiem. Polecam :)

Składniki:
600 ml wody
3 torebki herbaty ( może być nawet owocowa, zależy od upodobania, ja robiłam z herbaty cytrynowej)
sok z 1 dużej cytryny
4  łyżki cukru ( najlepiej brązowego)
opcjonalnie listek świeżej mięty

Wrzącą wodą zalać torebki z herbatą, dodać cukier i sok z cytryny ( oraz listek świeżej mięty). Wyjąć torebki ( i miętę) i przestudzić. Następnie zamrozić i co 1 godzinę zmiksować, lub mniej pracowita wersja- rozkruszyć widelcem. Czynność powtórzyć 3-4 razy. Smacznego:)

1 komentarz:

  1. Deser, który uda mi się zrobić. Super... dobrze bo z ciastek to tylko zakalce..

    OdpowiedzUsuń