środa, 11 lutego 2015

Pączki z dziurką - łatwe w wykonaniu

To już jutro! Dzień pełen pysznych pączków, faworków, oponek, donatów, róż karnawałowych i innych smażonych pyszności. Można jeść bez wyrzutów sumienia, bo podobno im więcej zjemy tym więcej szczęścia dostaniemy na ten rok :)
Cukiernie będą wypełnione pysznościami, jednak... co domowe to domowe :)
Pączki robi się trudno. Właściwie to najtrudniejsze jest smażenie ( przynajmniej dla mnie). Dlatego proponuję przygotować dużo łatwiejszą, ale równie smaczną wersję - pączki z dziurką :) Ciasto delikatne, rozpływające się w ustach, waniliowe, a do tego pyszny lukier. Smaży się ekspresowo, pochłania mało tłuszczu i nie pryska- bo nie ma nadzienia. Polecam :)


Składniki ( 84 sztuki):
1 kg mąki pszennej
5 dag drożdży
5 żółtek
1 szklanka cukru
cukier waniliowy lub esencja
szczypta soli
3/4 kostki margaryny lub kostka masła ( ja zrobiłam z margaryny i są pyszne)
1 łyżka spirytusu
1/2 l mleka
1 l oleju do smażenia ( wolę na oleju)
lukier


Mleko podgrzać. Margarynę/masło rozpuścić. 
Drożdże rozmieszać z 2 łyżeczkami cukru i łyżką mleka - zostawić by ruszyły.
Mąkę przesiać do miski, dodać sól, wanilię.
Żółtka utrzeć z cukrem.
Z całości zagnieść ciasto i odstawić do wyrośnięcia.
Wykrawać krążki szklanką, a kieliszkiem środki. 
Smażyć na oleju na złoty kolor i polukrować.
Smacznego:)

8 komentarzy:

  1. mniamnuśne...
    W tym roku w Tłusty czwartej, zjadłam aż... 4 pączki :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w tym raku to poszalałam, zjadłam pączków z dziurką znacznie więcej niż 4 :) Aż odechciało mi się wypieków na jakiś czas :) Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Jaki to człowiek łasy jest, czasami i umiarkowania nie ma. A zresztą raz nie dwa - poszaleć można.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    3. No ja niestety do łasuchów należę :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Lubię tę nazwę:) ..a jeść je uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń